LITE MODE

2010-02-18 | 09:47:37, Kategori: Övrigt, 2 kommentarer

Det är såhär jag kommer se ut i sommar. Snygga jeans shorts med en kavaj,  gärna några snygga klackar till;) inte likt mig att lägga upp ett kläd-kollage. men det värkade så kul att jag kunde inte låta bli;) Och det fanns så mycket kläder att välja mellan. Åh super kul.. Önskar bara att allt var mitt..

180 KORT = 1 ALBUM

2010-02-17 | 14:20:19, Kategori: Övrigt, 1 kommentarer

Såhär ser det ut just nu i mitt rum. Beställde bilder i måndags kväll fick dem idag, Super bra! plus att jag är nöjd med resultatet av bilder.. förra gången jag framkallade bilder blev dem lite konstiga. halva studentmösa, halva huvun osv. men denna gången blev dem jätte fina.

meningen med bilderna är att jag ska ta fram min "kreativa" sida. (som inte finns, men lovat mig själv att försöka) och göra ett kollage av 2009. Eftersom det var ett ganska stort år för mig så vill jag har nått minnesvärt. Så jag kan titta tillbaka och blädda i mitt fina kollage, och fäll en tår eller två.

Så välkommen Kreativa-Matilda;)

TMSP - THE MATILDA SURPRISE PARTY

2010-02-16 | 17:38:45, Kategori: Matilda Gustafsson, 1 kommentarer
vet att jag är lite seg på att berätta vad som händer i mitt liv. men jag har fullt upp hela tiden.. men ikväll tänkte jag berätta om den bästa födelsedagen, alltså min födelsedag för två veckor sedan..

klockan 6 kom min familj in sjungades med frukost och lite paket. jag fick halsband och spa-dag och några muggar!! Spa-dagen var lätt bäst, Så ser fram emot massa god massage. Wohho! Man kan säga att det var väldigt svårt att somna om sedan. så det blev inte mkt sömn.

Jobbet ringde några timmar senare och fick hoppa in och jobba. Blev inte alls glad för det. hade planerat in en jätte mysig dag. med fika med mamma på stan. det var bara att åka ner och se glad ut. Så jag var rikitgt deppig under hela dagen, faktiskt. från jobbet fick jag blommor och när jag kom hem hade vi bakelse-mys. Jätte gott, farmor tog med sig bakelser och jag hade semlor. Bordet var fullt med massa bakelser.

Adam och jag hade bestämt att ses vid korsvägen vid halv åtta. för en middag på en resturang.. Han sa att denna kväll var hans och jag fick äta underbara ribs.. Hela kvällen var lite deppig eftersom jag länge velat fira min födelsedag med mina vänner också. men så var inte fallet för min kväll. En middag med adam ;) jag fick en underbar present när vi var där. Några almenackor med massa bilder på oss från thailand. Så söt.. När middagen var klar berättade adam att hans kollega var på ett event, (filmfestivalen) och jobbade. Så vi kunde vara där en stund tyckte adam. Jag var lite små orolig hur det skulle bli, skulle det bli pinsamt? tråkigt osv. Men jag följde med, som en trogen flickvän som man är.

När vi kommer till den stället som eventet skulle vara i så går vi in i lokalen och Där står dem. Mina kompisar och adams kollegor, med party hattar, tutor, små smällare. och hoppade på mig med en party hat!! HAhah Åh så underbart, vilken överaskning!vilken känsla, blir helt pirrig i magen när jag tänker tillbaka;)

Vi kan också tillägga att alla visste om denna händelse, Vad som skulle ske på kvällen förutom jag. Hela min släkt viste. Samma dag hade jag suttit med farmor och pratade om att jag kunde låna hennes hus osv.(så jag kunde ha en fest) men hon visste ju allt;) Grundlurad kan man säga!

Då har alltså min adam planerat detta i flera veckor, "the Matilda Surprise party". förstår inte riktigt hur han har lyckats hållas sig såå länge. Men han är bäst!
Vi var kvar på stället tills ett, sen gick ett gäng viddare. Vi hamnade på valand. Åh just de ja vi åkte kareoke -taxi till stan, huuur kul som helst.. Massa goa abba låtar. På valand var det lika roligt och vi dansade natten lång.. Jag säger bara higher, higher!!!

Oj vilken kväll det var och de tackar jag min pojkvän och vänner för.. utan er skulle denna födelsedag inte bli den bästa. Såå Tack adam var att du totalt grundlurade mig
och gjorde min födelsedag till den bästa dagen. Älskar dig<3
Tack mina fina vänner för allt, presenter och kvällen. Ni är underbara!!!

P.S jag blir helt tokig bara att tänka tillbaka så hoppas att det blev en någorlunda bra förklarat!!

IS

THAILANDS RESAN

2010-02-08 | 15:01:07, Kategori: Resor/Upplevelse, 1 kommentarer

Adam och Matildas Thailandsresa 2010

Har länge tänkt att jag måste skriva om hur vår thailands resa var. Så jag kan titta tillbaka och läsa om hur underbart vi hade det. För det är ju det bästa med att ha en blogg, att kunna gå tillbaka i tiden och kolla vad man har skrivit. Så nu får det bli lååånga texter efter som de är en låång resa.. Och jag gör detta för min skull och lite eran!!! Men det är ganska mycket att skriva om två veckor, och man vet inte riktigt vad man ska skriva ner.. men jag ska försöka göra mitt alldra bästa för att återuppleva min thailandsresa den 14-29 januari med adam.

Resan började med att vi tog flyget till Phuket klockan 20.00 från landvetter flygplats. Jag tycker det var ganska bra att flyga så sent, för då var kroppen inställd på att man skulle sova och det blev inga större ändringar i sin dygnsrytm. Men det där om att sova på planet, är ju ren skit snack. för det går juu verkligen INTE. man hittar aldrig någon skön sovställning. och man blir bara fly förbanad för att man inte vill vara kvar på det förbaskade flygplanet. Flyget tog 12h.  och när vi landade på phukets flygplats möttes vi av konstiga lukter och världens jobbigaste passkontroll. Vi stod nog där i 40-50 min. på flyget fick vi en blankett som man var tvungen att fylla för att komma in i landet. ett sorts tillstånd. Jag fyllde i så käkt på flyget. men när vi har landat upptäcker vi att jag missat några punkter. Men vi har ingen penna? det tar tid innan vi hittar en penna. desutom står allt på engelska (svåra ord) och vi vet inte vad vi ska fylla i. men till slut efter många svett droppar så kommer vi igenom passkontrollen. och vi hittar vårt baggage som står och väntar på oss.

Båtarna "färjan" som tog oss över till vår ö

Bussen till ön tog 2 h. och utan air-condition och byte av skor på flyget hade jag aldrig klarat det. tack för air-conditon! När vi kommer till piren är det båtar som ska ta oss över till vår ö. Båtarna är så sjukt speciella och så typiskt thailand. Med låånga båtmotorer med inget färjeläge. Man kände verkligen att här tar man det som det kommer.

När vi väll kommer ditt hotellet blir vi bjudna på välkommsdrinkar, Gott efter en lång resa!!! resten av kvällen och dem följande dagarna låg vi vid poolen, gick låånga promenader vid starnden (en dag gick vi nästan en hel mil) och mycket solandet. Just de ja, Första dagen vid poolen började jag blöda näseblod. JAG GÖR ALDRIG Det. så jag förstod inte riktigt hur det gick till. Så de tog ett tag innan adam verkligen övertygade mig omatt jag verkligen gjordet. För jag va så säker på att jag inte gjorde det. Haha

Vår första utflykt blev en hel dag i Phuket. (alltså åka 2 h buss igen ner till phuket) Vi gick i ett stort köpcentrum, va i världens största juvelerarbutiken.ursh gillar verkligen inte den. Man var förföljd av en som jobbade. Om man svängde så svängde han. och man blev aldrig av med dem. Sedan slutet på dagen åkte vi till patong. Man kände verkligen skillande på Patong och phuket. Äckliga människor och man blev dragen in i butker..inte alls ett Matilda -ställe.

Paradiset som jag kallar det,

Jag och adam bestämde att vi gjorde en varannandag-metoden. Alltså att en dag hemma och nästa dag en utflykt. SÅ utflykt nr 2 var en hel dag i pradiset. Man åkt båt i ca 1,5h och det var nog den värsta båtresan jag vart med om. ( hade till och med ont i ryggen dagen efter) Man kan säga att båten hoppade höjdhopp och inte landade på någon mjuk matta. Men när vi väll kom ditt, åh va underbart det var. vilket paradis. Båten stannande fyra gånger. 2 gånger så man bara fick hopppa av båten och snorkla. Så häftigt vattenliv. såg en del "hitta-nemo" fiskar. Men förutom att resorna fram och tillbaka var dem värsta jag vart med om så var det underbart att vara där. och jag är glad att jag var där. MEn Galet vad jag brände hela kroppen, från fötter till huvudet.. jag kunde inte röra mig. jag var helt väck hela kvällen..

ett av ställerna vi hittade när vi hyrde moppe,

Tur att nästa daga var lugn!!! Mycket vila och inte så jätte mycket solande. Utflykt nr 3 var att vu hyrde moppar på hotellet och körde runt ön. Jätte kul och häffigt!! Hittade världens häftigaste snäcka också. Som jag bara var tvungen att ta med mig hem till sverige.. Eller jag tog inte hem bara en utan ganska många snäckor , haha När vi körde runt där på ön hittade vi världens minsta lilla matställe. de tog galet lång tid innan vi fick vår mat. dem tog en kund i taget. Men de var så eget och mysigt så det var värt det!!

Utflykt nr 4 var helt på egen hand. Vi hyrde en bil och tog oss till Koh lak som ligger 20 min från vår ö.  vi blev avsläppta där , prutande och shoppade presenter och till oss själva. (såklart) hittade allt från hitta nemo badbyxor till plånböcker. Jag har nog aldrig varit så varm och svettig som jag var den dag. tjena, hotti, hotti kan man säga!
Vi hittade även en helt makalös marknad, med kött och mat på bordet som man då sålde. det var helt galet.
Vi testade även på koh laks strand och tog oss en drink där!!!

Just de ja, adam klippte sig där också. Då passade jag på att ta en Ojl-massage. Så skööönnt. men oj va den förstörde min rygg. det var bara att börja om och vara galet försiktig när man ska sola..

Dem dagarna vi var kvar på hotellet så låg vi vid poolen, lyssnade på musik och läste böcker. Läste ut en bok på två dagar. Helt sjukt va jag läste. vi testade även öns utbud på mat. Man kan säga att 4 av 5 toasters på spagetti!!!

James bond Island

Utflykt nr 5 var till ön James bond Island. Och det var nog den jobbigaste utflykten på hela resan. bara för att det var ett par där som var så jäkla jobbiga. kan citera adam. " det är ite ofta man hatar människor" Vi verkligen hatade dem. och det avr ite bara vi utan resten av oss som var med på den utflytken. dem var alltid sena, fick alltid vänta på dem. vi skulle åka runt och hitta en kamera till dem för dem skulle ha med sig det osv osv. allstå ingen respekt alls på oss andra som var med. IDOT. Men annars var resan helt ok. Ön var väldigt fin men ingen ön man åker till igen. den stora grejen med den ön är att man har spelat in en james bond film där för flera årsedan. och nu är det är stor turist grej som man ska se. Vi träffade även på vild (galna) apor. så det lyfte upp utflykten lite;)

Vi börjar närma oss slutet av vår resa och man började tycka om thailand mer och mer. (men inte deras mat,  i alla fall inte jag) Människorna var underbara och så snälla. Vi blev kompisar med turistinformationen. dem bjöd oss på pomes och vattenmelonshakar (stavning?) En av dem killarnas föräldrar var dem som ägde hela hotellet. så sista kvällen satt vi där med ägaren och hans son (alltså vår kompis) och dem bjöd oss på massa konstig thilands grejer. men guud så kul det var!!! dem berättade massor om deras kultur, och hur det var när tsunami var där.

Jag fick testa på att sitta på huvdet, såå häfftigt! (men läskigt)

Vår sista utflykt
, som vi även gjorde dagen innan vi åkte var en av dem bästa utflykterna. Elefant ridning och kanot paddling i djungel. Så himla häftigt. Att rida elefant är ett måste när man är i thailand så är det bara.
som tur var kom vi ett bra sällskap denna gång,

Hemresan gick jätte bra, Ingen övervikt!!! käkade mentos hela flygresan och den gick helt ok. hade fått massa myggbätt så jag fick lite panik då och då. men annars var det bra. vi mellan landade i Dubai. Läskig flygplats. och dumma som vi är så landade vi i shorts och flipflopp så det var liiiite kallt när vi kom till kalla göteborg.

Nu var resan över och jag hopppas jag fick med lite godbitar. Det finns massa och berätta om denna resan men så sjukt svårt att välja vad man ska skriva om. Tur att man har bilder som återberättar allt, vi tog omkring 1500 bilder. Jag hoppas också på att kunna sätta ihop en liten video från resan. Vi filmade massor! den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge;)

Om du vill se mer bilder finns dem på min facebok
Hej så länge!!

KALASFIN

2010-02-05 | 18:35:32, Kategori: Matilda Gustafsson, 1 kommentarer

Nu är jag kalasfin och redo för att fira MIN 20 årsdag;)
Grattis till mig själv;)

MIN FÖDELSEDAG

2010-02-05 | 09:07:29, Kategori: Matilda Gustafsson, 1 kommentarer

Min dag;) hela 20 år!!!!

EN KILLE MED TALANG!

2010-02-03 | 19:48:52, Kategori: Videosar, 1 kommentarer

en treåring som kan spela im yours, det kallar jag talang. han kan inte prata så bra men jisses va grym han är på att spela, lyssna;)